Razmatrajući aktuelno stanje u oblasti međunarodnog cestovnog prijevoza tereta, Odbor Udruženja međunarodnih cestovnih prijevoznika tereta Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine je na vanrednoj, 95. sjednici, posvećenoj ovoj problematici, a koja je održana u proširenom sastavu, jednoglasno utvrdio da je trenutno stanje u ovoj oblasti neodrživo, te da je neminovno povećanje cijena transporta kod svakog prijevoznika koji želi opstati.
Dramatičan rast cijena goriva i repromaterijala, uz prisutno nerješavanje ključnih pitanja od utjecaja na poslovanje svakog prijevoznika, dovelo je prijevoznike u poziciju u kojoj drugačija opcija ne postoji.
Iako svjesni da razlog odliva kadrova nije samo visina plate, prijevoznici su značajno povećali plate vozača. Pored toga, prijevoznici ionako teško podnose nepotrebne troškove koje imaju zbog nerješavanja niza zahtjeva i inicijativa, upućenih nadležnim organima za osiguranje barem približnih uvjeta koje imaju prijevoznici u drugim državama (povrat dijela akcize na pogonsko gorivo, subvencioniranje nabavke ekološki prihvatljivih vozila, smanjenje zadržavanja na graničnim prijelazima i carinskim terminalima, radno vrijeme fitosanitarnih i veterinarskih inspekcija, visina naknada na carinskim terminalima, eliminiranje naknada koje postoje u postupku tehničkog pregleda i registracije vozila, olakšavanje pristupa profesiji vozača eliminiranjem nepotrebnih i skupih preduvjeta itd.).
Nespremnost i nehtjenje nadležnih da uspostave zahtjevani sistem digitalnog zelenog Covid certifikata priznatog u Europskoj uniji, uz sve ad-hoc mjere koje prijevoznici moraju poštivati u različitim državama, prilikom obavljanja međunarodnog prijevoza, već je dovelo prijevoznike da ne mogu pristupiti mjestu utovara ili mjestu istovara u pojedinim državama, što je, pored svega navedenog, dodatna prijetnja normalnom obavljanju ove djelatnosti, njenoj održivosti, pa i samoj visini troškova, koji će, pored ovog najavljenog povećanja cijena transporta, uzrokovati i naknadna povećanja cijena transporta.