Konferencija i panel diskusija “Dualno obrazovanje-koristi za kompanije i učenike”

 

 

Konferencija i panel diskusija “Dualno obrazovanje-koristi za kompanije i učenike” održana je 12.11.2018. godine u prostorijama Srednje škole metalskih zanimanja u Sarajevu. Ovaj događaj su organizirali zajednički Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine i Srednja škola metalskih zanimanja iz Sarajeva imajući u vidu značaj kvalificirane radne snage za konkurentnost metalne industrije Bosne i Hercegovine.

Potpredsjednik VTK BiH, Ahmet Egrlić je naglasio da je metalna industrija od izuzetne važnosti za zemlju s obzirom da zapošljava brojnu radnu snagu te da izvoz metalne industrije zauzima značajno mjesto u izvozu Bosne i Hercegovine.

Pored toga, naglašena je potreba unaprijeđenja obrazovnog sistema za metalnu industriju te je istaknuto da su izmjene obrazovnog sistema u srednjim školama već počele, ali se one svode na pojedinačne slučajeve. Predstavnici privatnog sektora su također naglasili potrebu promjene obrazovnog sistema imajući u vidu potrebu za obučenom i stručnom random snagom kako bi zadržali i unaprijedili konkurentnost svojih kompanija te da metalna industrija nudi veoma dobre mogućnosti za razvoj karijere kao i za dobre prihode. Istaknuto je da kvalitetnije obrazovanje daje također mogućnost razvoja poslovne karijere učenika nakon završetka formalnog obrazovanja.

Učesnici iz reda nastavnog kadra su naglasili da roditelji učenika općenito govoreći ne smatraju poslove u metalnoj industriji atraktivnim za njihovu djecu.

Kompanije su izrazile spremnost da sarađuju sa školama i komorama sa ciljem unaprijeđenja obrazovnog sistema. Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo je najavilo skoro donošenje zakona o dualnom obrazovanju.

Događaju je prisustvovalo 60 učesnika iz privrede, strukovnih škola, vladinih i javnih institucija i učenika. Pored učešća na konferenciji i panel diskusiji učenici su imali priliku da razgovaraju sa predstavnicima kompanija i da se bolje upoznaju sa kompanijama i mogućnostima budućeg zaposlenja u istim.

Konačno, implementiranje sistema dualnog obrazovanja po ugledu na Austriju i Njemačku bi zahtjevalo puno vremena te je neophodno naći način da se postignu neophodni rezultati u kratkoročnom i srednjeročnom periodu.

Zaključeno je da se aktivnosti u području dualnog obrazovanja nastave kako bi se unaprijedio obrazovni sistem sa ciljem osposobljavanja kvalificiranih kadrova u skladu sa potrebama tržišta rada.

Share This