U Mostaru održana konferencija Mediji i gospodarstvo

 

 

Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine je u suradnji sa Sveučilištem u Mostaru i Večernjim listom organizirala konferenciju “Mediji i gospodarstvo” koja se održala 22.05.2019. godine u Mostaru u okviru 18. izdanja manifestacije Večernjakov pečat.

Konferencija se satojala od dva panela “Inovacije, tehnologija i gospodarstvo” i “Mediji u ulozi osnaživanja gospodarstva”.
Cilj konferencije je bio prenijeti pozitivna iskustva gospodarstvenika, spojiti teorijsko znanje i praksu, naglasiti važnost inovacija za opstanak na tržištu te važnost medija za razvoj gospodarstva.

Dopredsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH, dr.sc. Vjekoslav Vuković naglasio je da prema Oxford analizama temeljenim na promatranju 702 zanimanja, 47 % zanimanja će biti zamijenjeno umjetnom inteligencijom, dok će na razini 2020.-2040., 65 % današnje djece raditi poslove koji trenutno ne postoje.

Mediji imaju funkciju informiranja, educiranja, kontrole i zabave. Iz tih funkcija proizlazi cijeli niz mogućnosti koje mogu koristiti gospodarstvenici. Dobri odnosi s medijima poboljšavaju imidž kompanije i marke proizvoda, mijenjaju stav kupaca, povećavaju udjele na tržištu, utječu na vladine odluke, poboljšavaju odnose u industriji, itd. Da bi te učinke postigli, gospodarstvo mora izraditi jasnu komunikacijsku strategiju unutar koje je važan aspekt odnosa s medijima“, naglasio je rektor Sveučilišta u Mostaru prof. dr. Zoran Tomić.

Tijekom i po završetku panela zaključeno je da se najveći broj kompanija u BiH u tehnološkom smislu razvijao samostalno, bez potpore državnih i financijskih tijela, a što ubuduće treba promijeniti.

Potrebno je raditi na smanju vremena trajanja procedura, posebno carinskih i poreznih, kako bi država bila pravi servis gospodarstvenicima, a kao jedno od rješenja navedena je i digitalna transformacija.

Kada je riječ o edukacijama, akademska zajednica treba fleksibilnije pristupiti izmjeni planova, syllabus-a, sukladno potrebama tržišta rada kao i potreba realnog sektora.
Jako je važno raditi na svekolikoj tehnologizaciji i digitalizaciji proizvodnih procesa kako bismo pravovremeno uhvatili korak sa suvremenim konkurentskim izazovima.

Probleme gospodarstvenika je potrebno javno arituklirati kada su u pitanju olakšice, te za isto koristiti cjelokupan javni prostor.

Mediji su čuvari društvenih vrijednosti i zbog toga je potrebno raditi na partnerstvu medija i svih društveno značajnih aktera.

U budućnosti je potrebno nastaviti djelovati s ovakvim gospodarskim forumima kako bi se nastavila interakcija gospodarstva, državnih tijela, medija i akademska zajednice.