Predstavljena Studija o socioekonomskom utjecaju Coca-Cole u BiH

 

 

Predsjednik Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine dr.sc. Vjekoslav Vuković sudjelovao je na online panel diskusiji organiziranoj povodom predstavljanja rezultata studije koja objašnjava Coca-Colin doprinos bh. privredi, te utjecaj njenog dugogodišnjeg poslovanja u Bosni i Hercegovini na napredak društva u cjelini.

Sudionici panel diskusije razgovarali su o tome što poslovanje Coca-Cole donosi ekonomiji BiH, što njenim poslovnim partnerima i svima koji se nalaze u Coca-Colinom dobavljačkom lancu, koliko je za društvo bitno imati kompanije koje nisu tu samo zbog vlastite dobiti, već i dobiti zajednice u kojoj posluju.

U diskusiji, koju su pratili predstavnici institucija i organizacija, akademske zajednice, poslovnih udruženja, kompanija i medija, pored predsjednika Vukovića, sudjelovali su Aida Soko, ekonomska ekspertica i savjetnica premijera FBiH, Nihad Imširović, izvršni direktor Konzuma B-H i Rajko Lazić, generalni sekretar društva Crvenog krsta/križa BiH.

Coca-Cola u Bosni i Hercegovini u 2019. godini, kako je istaknuto tijekom prezentacije, kroz suradnju s 381 lokalnim dobavljačem i više od 14.000 kupaca daje znatan doprinos ekonomiji i društvu BiH.

Generalna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju Ruža Tomić Fontana  izjavila je da je Coca-Cola distribuciju proizvoda u BiH počela u 1969., a da je punionica počela s radom 1975., te da danas u BiH proizvodi 88 posto bezalkoholnih pića koje plasira na bh. tržištu, odnosno 107 milijuna litara. Precizirala je da je ukupna vrijednost direktnog i indirektnog utjecaja Coca-Cole u obliku plaća, poreza i dobiti u 2019. iznosila 186 milijuna KM, što čini oko 0,5 posto BDP-a BiH. Ukupna vrijednost direktnog i indirektnog utjecaja Coca-Cole u obliku plaća, poreza i dobiti u prošloj godini iznosila je 186 milijuna KM, što čini 0,5 odsto BDP-a BiH. Pored toga, Coca-Cola direktno stvara 40 milijuna KM dodane vrijednosti, odnosno svaka marka koju stvara Coca-Cola podržava stvaranje još četiri KM dodane vrijednosti u bosanskohercegovačkoj ekonomiji. Također Coca-Cola indirektno podržava još 146 milijuna KM u ekonomiji BiH.

Ovo su neki od ključnih zaključaka treće Studije o socioekonomskom utjecaju Coca-Cole u BiH.

Share This