Konferencija ‘The Economist: Svijet u 2022.’, u organizaciji kompanije Color Media Communications, u saradnji sa CBBiH i uz podršku Britanske ambasade u BiH i Delegacije EU u BiH, održana je danas u zgradi Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine.
Guverner Centralne banke BiH Senad Softić izjavio je na otvaranju da očekuje da kroz konstruktivnu diskusiju donosilaca odluka, privrednika i stručnjaka bude analizirana politička, ekonomska i socijalna situacija u BiH, s fokusom na izazove u 2022. “Također, očekujem da na konferenciji usaglasimo zaključke koji će biti od koristi svima u budućnosti” – poručio je Softić.
Ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Staša Košarac naveo je da je vrlo važno da razvijamo domaću privredu i jačamo njene kapacitete unutrašnjim politikama. Smatra da je potrebno da BiH otvara nova tržišta kao što su Izrael, Saudijska Arabija, Ujedinjeni Arapski Emirati, a posebno Rusija i Kina, odnosno Euroazijska carinska unija.
Robert Čoban, direktor kompanije Color Media Communications koja je organizator konferencije, istakao je da ove godine prvi put izdaju prestižni britanski magazin “The Economist” za BiH, što je peto izdanje tog časopisa u regiji. Izrazio je nadu da će današnja konferencija dati doprinos u viđenju kakva će biti politička i ekonomska budućnost BiH i regiona.
Kroz panel na temu “Povećanje međunarodnog i regionalnog obima trgovine BiH”, prisutnima se obratio i predsjednik Vanjskotrgovinske/Spoljnotrgovinske komore BiH Ahmet Egrlić, koji je kazao kako je EU naš glavni trgovinski partner, ističući da u ukupnom izvozu iz BiH više od 70% odlazi na zemlje EU. Drugi najznačajniji partner su zemlje CEFTA regiona na čije tržište se izvozi 17% ukupnog bh izvoza.
Predsjednik se osvrnuo i na nedavno izrađenu studiju „Potencijal zapadnog Balkana za privlačenje stranih investicija u post-kovid periodu“, koja ukazuje na to da bi ekonomije zapadnog Balkana mogle imati koristi od promjena koje očekuju postpandemijski svijet na polјu poslovanja najvećih globalnih lanaca proizvodnje i snabdjevanja na novim tržištima, uz neophodan nastavak unapređenja ekonomskog ambijenta zapadnog Balkana.
Također je predstavio i projekte Komore u oblasti digitalizacije. Projekat “Digitalna komora”, koji je VTK/STK pokrenula u cilju pomoći i podrške bosanskohercegovačkim privrednicima i koji predstavlja jedinstveni online registar koji je dostupan za besplatnu registraciju svim privrednim subjektima, a korisnicima pruža mogućnost da učestvuju u digitalnoj sredini koja na jednom mjestu objedinjuje podatke o svim BiH proizvođačima. Prepoznajući važnost uvođenja digitalnih tehnologija u cjelokupno bh. društvo, kazao je kako je Komora izradila Ediciju Digitalna transformacija Bosne i Hercegovine, koju čini 13 studija koje pokrivaju sve bitne sfere društvenog života.
Cilj konferencije je bio, kroz konstruktivan dijalog između predstavnika ekonomskih institucija, vlasti, diplomatske i poslovne zajednice, dati analize i poglede na privredni i politički ambijent, investicionu klimu, kao i na razvoj društva u cjelini.
Konferencija je okupila vodeće ekonomske eksperte, privrednike i nosioce najviših javnih funkcija kao i predstavnike diplomatske zajednice u BiH.