- 2018-10-30
- Posted by: Amir Čaušević
- Category: Aktuelno

Danas je u Vanjskotrgovinskoj komori BiH održana Reizborna skupština članova Asocijacije metalske i elektro industrije i tom prilikom je za naredni četverogodišnji period rada u Odboru Asocijacije izabrano 11 kompanija, i to: SIK Mostar, MOFAS Sarajevo, POBJEDA Tešanj, RM-LH Zenica, PREVENT Sarajevo, ALPRO Vlasenica, KOLEKTOR Laktaši, ALTERNATIVA Sarajevo, TT KABELI Široki Brijeg, FEAL Široki Brijeg, MREŽA NETWORKS Derventa.
Istom prilikom predložene su aktivnosti za Program rada u 2019. godini, gdje su sve prisutne kompanije dale svoje prijedloge za rad Asocijacije. Prijedlozi su se uglavnom odnosili na unapređenje zakonodavstva, prvenstveno Zakona o carinskoj politici BiH i neusvojenim provedbenim aktima, te izvozno-promotivnim aktivnostima poput kolektivnih nastupa na prestižnim međunarodnim sajmovima i organizaciji poslovnih sastanaka na novim tržištima poput zemalja Sjeverne Afrike, Skandinavije, Azerbejdžana, SAD-a i sl.
Sastanku je prisustvovao veliki broj privrednika, što pokazuje koliko je ova industrijska grana važan segment privrede. Metalni sektor u Bosni i Hercegovini uz baznu proizvodnju metala, tradicionalno je najjači i najuspješniji industrijski i izvozni sektor koji u prosjeku čini oko 34 % od ukupnog izvoza zemlje, što mu daje veliku prednost nad drugim izvoznim kategorijama. Ukupan obim razmjene metalske i elektro industrije Bosne i Hercegovine u 2017. godini je iznosio 9,89 milijardi KM, a pokrivenost uvoza izvozom u 2017. godini je iznosila preko 67% . Tri najperspektivnija lanca u BiH su: metalni dijelovi za autoindustriju; elektroindustrija; mašine i dijelovi mašina – upravo oni segmetni u kojima se ostvaruje najveća dodana vrijednost u proizvodnji.Izvoz je u 2017 narastao za skoro 20% što je u zadnjih 10 godina najveći zabilježeni rast. Elektroindustrija je ostvarila najveću pozitivnu promjenu izvoza (36,24%). Preko 50% izvoza plasira se na 4 velika tržišta: Njemačka (17%); Slovenija (15%); Austrija (14%) i Hrvatska (10%), a imajući u vidu apsorpcionu moć ovih tržišta izvozno orijentisane kompanije će fokus svojih izvozno pormotivnih aktivnosti nastaviti upravo na ovim tržištima, ostavljajući pri tom i mogućnost za otvaranje novih tržišta.