Održan webinar „Nostalgija ili biznis: emocije i preduzetništvo bh. dijaspore“

Vanjskotrgovinska/Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine u saradnji sa i-dijaspora/i- platforma, organizirala je webinar „Nostalgija ili biznis: emocije i preduzetništvo bh. dijaspore“, 14.07.2022. godine, putem Zoom online platforme.

U uvodnom obraćanju prisutnim polaznicima se obratila dr.sc. Elma Kovačević-Bajtal, direktorica Instituta za edukaciju VTK/STK BiH, te Mirza Konjo, stručni saradnik Instituta za edukaciju VTK/STK BiH.

Predavač na webinaru je bio Nikola Lero, mladi pisac istraživač u oblasti migracija i multikulturalizma. Kao stipendista Evropske Komisije, magistrirao je studije sociologije migracija i interkulturalnih odnosa u Njemačkoj, Češkoj, Norveškoj, Sloveniji i Južnoafričkoj Republici. Radio je kao istraživač na Univerzitetu u Oldenburgu, te kao asistent na Departmanu za kulturu i jezike Univerziteta u Stavangeru, te Instituta za migracije Akademije nauka i umjetnosti Slovenije. Sarađivao je kao istraživač na međunarodnom istraživačkom projektu Univerziteta u Kaliforniji, UC Berkley. Radove na teme trećeg vala bh. emigracija, kvalitativnih metodologija, te migrantske književnosti izlagao u USA, Maroku, Španiji, Poljskoj, Sj. Makedoniji itd. Radio je za evropski Parlament u Briselu i UNICEF u Bosni i Hercegovini, a trenutno je saradnik UNESCO kancelarije u BiH.

Webinaru su prisustvovali polaznici iz Gračanice, Banja Luke, Trebinja, Doboja, Dervente, Brčkog, Mostara, Beča, Berna, Osla i Sarajeva.

U toku webinara obrađene su teme: šta jeste, a šta nije dijaspora, istorijske i akademske perspektive o povezanosti migracija i razvoja, te emocije preduzetništva dijaspore.

Preduzetništvo nije samo ekonomska kategorija. Ona sa sobom nosi društvene karakteristike specifične za svaku zajednicu i kulturu, pa tako i višemilionsku bosanskohercegovačku zajednicu u inostranstvu. Ta zajednica ima, osim ekonomskih, i snažne emocionalne razloge zašto ulaže baš u svoju domovinu. U okviru webinara „Nostalgija ili biznis: emocije i preduzetništvo bh. dijaspore“ govorili smo o tim, zanemarenim temama u studijama preduzetništva i migracija – osjećanjima pripadnosti kao motivima ulaganja, transnacionalnim identitetima, te transgeneracijskom transferu nostalgije kao faktorima investiranja u BIH. Također, analizirali smo emisiju “Hoću Kući”, medijske članke o mladim bh. preduzetnicima iz dijaspore, te sa kojim kulturološkim fenomenima se oni susreću pri otvaranju posla u BIH.

Webinar je bio prilika da se na jednom mjestu progovori o svim stvarima sa kojima se susreće naša dijaspora, nakon što se odluče da dio teško zarađenog novca po svijetu, ulože u svoju domovinu, Bosnu i Hercegovinu.

Webinar je ocijenjen kao vrlo uspješan od strane polaznika, a isti je pohađalo 25 polaznika. Nosilac ove aktivnosti je bio Asim Kraković, stručni saradnik za edukaciju u VTK/STK BiH.