T obrazac

Zajednički sistem tranzita NCTS omogućava privrednim subjektima zemalja članica sistema nesmetan tranzit pošiljki pod carinskim nadzorom, od polazne do krajnje carinske ispostave sa jednom tranzitnom deklaracijom tzv. T obrascem. Iako Bosna i Hercegovina još uvijek nije uspostavljen NTCS sistem, privredni subjekti su u mogućnost ubrzati otpremu robe pod carinskim nadzorom kroz olakšanu uslugu kretanja robe preko graničnih prelaza i samim tim povećati kvalitet i iskoristivost transportnih kapaciteta u jedinici vremena. Najveća prednost ovakvog dokumentovanja tranzita je elektronski obrazac pri čemu se čitava operacija odvija elektronskim putem.

Kompletan postupak podnošenja zahtjeva,prijema, obrade i izdavanja Obrasca je elektronski što omogućava brz i efikasan model dobijanja tranzitnog dokumenta uz uštedu vremena, ljudskih kapaciteta, skraćenih prcedura i na koncu uštedu na finansijskom polju.Obrasce koje bude izdala Vanjskotrgovinska komora BiH, prevoznici će moći koristiti kada izađu iz Bosne i Hercegovine uz prednost odgođenog plaćanja za njihovo izdavanje.

U zavisnosti od carinskog statusa robe razlikujemo T 1 obrazac kojim se dokumentuje tranzitni postupak između država nečlanica Evropske Unije sa mogućnošću tranzita kroz Evropsku Uniju i T 2 obrazac kojim se dokumentuje tranzitni postupak između država članica EU. Sistemu tranzita NCTS omogućava i druge podkategorije T1 i T2 obrasca ali su za bosanskohercegovačke privednike koji se bave transportom sada najinteresantniji ova dva navedena, a što se sa implementacijom NCTS sistema u Bosni i Hercegovini može proširiti mogućnost i interes i za ostalim kategorijama T1 i T2 obrasca.

T obrasce mogu koristiti sve kompanije koje se bave međunarodnim cestovnim prevozom roba preko teritorije Evropske unije i teritorije trećih država a koje nisu članice EU ali jesu potpisnice Konvencije o NTCS-u. Dakle, NCTS sistem postoji u svim državama članicama EU (osim Andore i San Marina) kao i u državama koje nisu članice EU, ali jesu potpisnice Konvencije o NCTS-u kao što su, Švajcarska, Norveška, Island, Srbija, Republika Sjeverna Makedonija i Turska.

Vesna Trapara 033 566 178

Kristina Ćurak 033 566 174

Tel/fax: 033 566 176

e-mail: T.Obrazac@komorabih.ba

Kako Vam možemo pomoci?

Kontaktirajte nas ako imate bilo kakvih pitanja.

  • IRU- Uslovi mjere za transport u Grčkoj, 23. novembar

    Vanjskotrgovinska/Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine je obaviještena od IRU-e da će granični prelaz Krystallopigi između Grčke i Albanije ostati potpuno zatvoren do daljnjeg. Nijedan ulaz niti izlaz neće biti dozvoljeni bilo kojoj vrsti vozila. Jedini granični prelaz između dvije zemlje koji ostaje otvoren je Kakavia. Kamioni mogu ulaziti / izlaziti iz Grčke preko Kakavije 24/7.

    2020-11-23
  • Obavještenje: Povrat dijela njemačke cestarine za kamione

    Vanjskotrgovinska/Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine je obavještena posredstvom Međunarodne unije cestovnog prijevoza (IRU) iz Ženeve da je Europski sud pravde, dana 28.10.2020.godine, presudio da razina njemačkog Lkw-Mauta krši europski zakon. Prema EU direktivi, u izračun cestarine za kamione mogu se uključiti samo infrastrukturni troškovi. Međutim, njemačka savezna vlada je uključila i troškove prometne policije. Iz

    2020-11-20
  • Javni poziv za upis kandidata u novi ciklus „FIATA škole špedicije …

    Vanjskotrgovinska/Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine objavljuje javni poziv za upis kandidata u „FIATA školu špedicije“ (ciklus za školsku 2021. godinu). Proces edukacije u okviru „FIATA škole špedicije“ realizira se kroz četrnaest (14) modula nastavnog plana i programa u ukupnom trajanju od cca. 7 mjeseci, u skladu sa standardima Međunarodnog saveza špediterskih udruženja (FIATA), a uključuje

    2020-11-13
  • VTK BiH: Posjeta kompanijama iz sektora špedicije, transporta i logis …

    Saradnik za edukaciju u Vanjskotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovini, gdin. Mirza Konjo i prof.dr. Igor Marković, predavač u okviru „FIATA škole špedicije“, posjetili su kompanije Express Courier d.o.o. , eLogistics Solutions d.o.o. i ASA Šped d.o.o. iz Sarajeva. Glavne teme održanih sastanaka bile su poslovanje poduzeća u vrijeme pandemije i značaj edukacija koje organizuje Komora,

    2020-11-13